Czy kiedykolwiek w życiu zmienialiście baterię w swoim iPhonie? Ile razy zdarzyło się wam, że serwis odmówił przyjęcia sprzętu do naprawy? Do tej pory telefony wyposażone w baterie pochodzące z rynku wtórnego, nie mogły być reperowane w Autoryzowanych Serwisach Apple. Sytuacja ta jednak niedawno uległa zmianie. Jak donoszą wiarygodne źródła, Apple wydało dokument, gdzie zawarło informacje o zmianie tej sytuacji na lepsze.
Dla użytkowników posiadających iPhona z baterią pochodzącą z innego źródła niż oryginalne – ta wiadomość jest jak los wygrany w loterii. Przed wejściem tego znaczącego ulepszenia w życie, Apple z góry miało przykazane, aby odmawiać naprawy urządzeń wyposażonych w inne baterie niż te oryginalne. Obecnie jeżeli wszystkie inne podzespoły nie zostały zmieniane –serwis może uznać naprawę bez większych problemów. Dotyczy to zarówno regeneracji płyty głównej, czy wymiany głośnika lub mikrofonu. Oczywiście wszystko za odpowiednią cenę, ustaloną przez autoryzowany punkt serwisowania iPhonów.
Użytkownicy urządzeń, gdzie występuje konieczność wymiany baterii, w Autoryzowanym Serwisie Apple dostaną możliwość wymiany na oryginalny sprzęt. Wykluczone jest stosowanie innych zamienników. Należy jednak pamiętać, że przed przystąpieniem do naprawy, musimy rozładować baterię na mniej niż 60%. Takie jest zalecenie producenta.
Informacje te zostały potwierdzone stosunkowo niedawno. Użytkownicy na całym świecie od teraz mogą żądać wymiany baterii w autoryzowanym serwisie, a Apple nie może im odmówić. Inna sytuacja występuje wówczas, gdy wcześniej została wymieniona płyta główna, obudowa, czy mikrofon. W dodatku jeżeli naprawa przebiegła w mało doświadczonym punkcie obsługi i coś zostało dodatkowo uszkodzone po drodze.
Do tej pory Apple zawsze odmawiało wymiany nieoryginalnego akumulatora na oryginalny. Wychodząc jednak użytkownikom naprzeciw, sytuacja ta uległa zmianie na lepsze. Użytkownicy powinni docenić ten gest i być wdzięczni za możliwość, którą zostali obdarowani.