Problem z kartami dzwiękowy na USB w nowych sprzętach z układem T2

Ostatnimi czasy w sieci ukazują się różnego rodzaju przesłanki przekazujące informację o występujących problemach z związanych z interfejsami audio na USB. Szczególnie uciążliwe jest to dla muzyków. Nowe MacBooki mają konflikt, jeżeli chodzi o synchronizację taktowania z interfejsami na USB 2.0. Powoduje to różnego rodzaju zakłócenia w dźwięku lub interfejs przestaje w ogóle działać. Na usterkę skazani są głównie posiadacze komputerów z układem T2.
Jak pewnie zdążyliście się już dowiedzieć, owy problem nie jest jedynym, z którym musieli zmagać się użytkownicy urządzeń z T2. Już wcześniej skarżono się na problemy ze stabilnością, które były usuwane jedynie poprzez nowsze aktualizacje oprogramowania. 
Mimo, iż Apple deklaruje zastosowanie w swoich MacBookach kilku połączonych kontrolerów, nie do końca wszystko się udało. Oferowane przez światowego producenta „lepsze” rozwiązania na nic się tu zdały. Komputer nie nadaje się do użytku dla profesjonalnych muzyków. 
Głównym problemem jest przeciążenie magistrali USB podczas próby zsynchronizowania taktowania audio pomiędzy T2, a interfejsem. Jak zapewnia nas producent, usterka w głównej mierze spowodowana jest pewnymi brakami w oprogramowaniu. Jej naprawa nie powinna wymagać wizyty w serwisie, ale póki co Apple jeszcze sobie z nią nie poradziło. 
Dla użytkowników bardziej zaawansowanych istnieją pewne sposoby, aby ominąć ten problem. Należy wyłączyć opcję „Ustaw datę i czas automatycznie” oraz wyłączyć synchronizację strefy czasowej. Czy jest to rzeczywiście skuteczne? Z naszych informacji wynika, że nie do końca. Nadal bowiem występuje usterka niestabilności interfejsów. 
Jedynym rozwiązaniem póki co zostaje wymiana interfejsu USB na Thunderbolt lub zastosowanie docka Thunderbolt na USB. Pamiętajmy o tym, że musi on być jednak certyfikowany i niezależny. 
Których urządzeń dotyczy problem?

  • iMac Pro,
  • MacBook Pro z 2018 roku,
  • MacBook Air 2018,
  • Mac Mini 2018.

Ponadto na ten sam problem skarżą się użytkownicy iPada Pro. Za te nieprawidłowości z pewnością odpowiadają te same komponenty w obu systemach. Czy Apple coś z tym w końcu zrobi? Cały czas czekamy.

Udostępnij artykuł

Adres: ul. Grochowska 239, 04-001 Warszawa, Praga Południe
Godziny otwarcia:
Poniedziałek - Piątek: 10.00 - 18.00
Sobota 11:00-15:00
Telefon: +48 790 343 000