Apple z optymizmem patrzy w przyszłość technologii Vision Pro

Apple z optymizmem patrzy w przyszłość technologii Vision Pro

Prezes Apple, Tim Cook, pozostaje pełen optymizmu wobec wizji Vision Pro – zaawansowanego headsetu łączącego rzeczywistość mieszaną, mimo doniesień o niskiej sprzedaży od momentu premiery urządzenia niemal 18 miesięcy temu. Podczas ostatniej konferencji finansowej Cook wyraził zadowolenie z wypuszczenia aktualizacji systemu visionOS 26, podkreślając szereg nowych funkcji, które uczyniły użytkowanie tego sprzętu jeszcze bardziej intuicyjnym i atrakcyjnym. Wśród nich wymienił między innymi przestrzenne widżety, umożliwiające personalizację cyfrowej przestrzeni, bardziej realistyczne awatary (tzw. Personas) oraz nowe interfejsy programistyczne (API) skierowane do zastosowań biznesowych.

Mimo że CEO Apple nie chciał ujawniać szczegółów dotyczących dalszego rozwoju produktu, zaznaczył, że firma pozostaje mocno zaangażowana w rozwój Vision Pro, traktując tę technologię jako obszar kluczowy dla przyszłości. Doniesienia branżowe, takie jak te przedstawione przez dziennikarza Bloomberga Marka Gurmana, wskazują, że już w tym roku możemy spodziewać się nowej wersji headsetu wyposażonej w szybszy procesor M4 oraz udoskonalony, bardziej wygodny pasek głowy, co ma poprawić komfort jego długotrwałego noszenia.

Premiera Vision Pro odbyła się w USA w lutym 2024 roku, a cena wyjściowa urządzenia wyniosła aż 3 499 dolarów, co od razu klasyfikuje produkt jako ekskluzywny i skierowany do wczesnych entuzjastów nowych technologii, a nie do masowego odbiorcy. Obecna wersja jest napędzana przez chip M2. Niestety, niektórzy użytkownicy, którzy zdecydowali się na zakup Vision Pro, wyrażali później żal związany z wysokim kosztem zakupu, zwłaszcza jeśli sprzęt okazał się być używany rzadko. Ponadto, pojawiały się skargi na niewystarczający komfort – urządzenie według niektórych było zbyt ciężkie, aby wygodnie nosić je przez dłuższy czas.

Sam Tim Cook przyznał już wcześniej, że Vision Pro nie jest produktem przeznaczonym dla szerokiego rynku. „Za 3 500 dolarów nie jest to produkt masowy” – mówił CEO Apple. „Obecnie jest to urządzenie dla pionierów i osób, które chcą korzystać z technologii jutra już dzisiaj. Na szczęście jest ich na tyle dużo, że to dla nas ekscytujące.”

Według szacunków firmy badawczej IDC, sprzedaż Vision Pro w 2024 roku nie przekroczyła 500 tysięcy egzemplarzy, a najprawdopodobniej liczba sprzedanych urządzeń do chwili obecnej nie dobija do miliona. W planach firmy jest jednak dalsze rozwijanie produktu – Mark Gurman wskazuje, że w 2027 roku Apple ma zamiar wypuścić odświeżony model headsetu o znacznie niższej wadze, co prawdopodobnie przełoży się także na obniżenie ceny.

Na horyzoncie pojawiają się również plany dotyczące inteligentnych okularów Apple, które nie będą miały wbudowanych wyświetlaczy. Ming-Chi Kuo, analityk zajmujący się łańcuchem dostaw Apple, przewiduje, że produkcja masowa takich okularów rozpocznie się w drugim kwartale 2027 roku. Będą one miały funkcje podobne do Meta Ray-Bans – pozwolą użytkownikom robić zdjęcia, nagrywać filmy oraz słuchać muzyki, a obsługa będzie możliwa zarówno dotykowo, jak i za pomocą poleceń głosowych bez użycia rąk.

Ostatecznym celem Apple ma być stworzenie prawdziwych okularów rozszerzonej rzeczywistości, jednak na ten moment taki produkt wciąż pozostaje odległą perspektywą i realizacja tego projektu może zająć jeszcze wiele lat. Niemniej jednak, firma konsekwentnie inwestuje w rozwój technologii XR (rozszerzonej i mieszanej rzeczywistości), dążąc do zrewolucjonizowania sposobu, w jaki korzystamy z cyfrowych treści i komunikujemy się ze światem wokół nas.

Adres: ul. Grochowska 239, 04-001 Warszawa, Praga Południe
Godziny otwarcia:
Poniedziałek - Piątek: 10.00 - 18.00
Sobota 11:00-15:00
Telefon: +48 790 343 000

Udostępnij artykuł !