Apple ogłosiło, że ich sklep znajdujący się w centrum handlowym Westfield Hornsby, w Hornsby w Australii, zostanie trwale zamknięty w październiku. Decyzja ta została podana w oświadczeniu udostępnionym australijskiemu portalowi technologicznemu EFTM. Firma poinformowała, że nie przedłuży umowy najmu sklepu w Westfield Hornsby. Pracownicy dotychczas zatrudnieni w tym punkcie będą mieli możliwość przeniesienia się do innego sklepu Apple, który mieści się w centrum handlowym Chatswood Chase, również w okolicy Sydney, i jest planowany do ponownego otwarcia w tym samym miesiącu.
Hornsby to dzielnica położona na Górnym North Shore w Sydney. Sklep Apple w tym miejscu działał nieprzerwanie od 2011 roku. Tymczasem placówka w Chatswood Chase pozostaje zamknięta od kilku miesięcy ze względu na przeprowadzany remont. Apple zapowiedziało, że nowy sklep zostanie całkowicie odświeżony i wyposażony w specjalną strefę Apple Pickup, przeznaczoną do odbioru zamówień składanych online, a także dedykowaną przestrzeń do organizowania sesji edukacyjnych „Today at Apple”.
Apple nie podało jednoznacznej przyczyny zamknięcia sklepu w Hornsby, jednak wszystko wskazuje na to, że firma dąży do konsolidacji swojej obecności na północnych przedmieściach Sydney, koncentrując się na placówce w Chatswood Chase. W rejonie Sydney Apple posiada w sumie sześć innych sklepów, co pozwala im na optymalizację działalności detalicznej.
Sklep w Hornsby będzie co najmniej piątym punktem Apple, który zostaje trwale zamknięty w ciągu ostatnich dwóch lat. W planach jest również zamknięcie sklepu w Bristolu w Anglii, a w kwietniu bieżącego roku zakończył działalność sklep w Northbrook, przedmieściu Chicago. W poprzednim roku Apple zamknęło jednocześnie swoje kultowe sklepy przy Infinite Loop i Royal Hawaiian.
Mimo tych zamknięć, Apple intensyfikuje ekspansję na innych rynkach. W ostatnim czasie zainaugurowano nowe sklepy w Stanach Zjednoczonych, Hiszpanii, Szwecji, Malezji, Korei Południowej oraz Chinach. W tym roku firma otworzyła nową placówkę w Miami, a rok wcześniej w rejonie Los Angeles. Plany na najbliższą przyszłość obejmują również otwarcie nowego sklepu w centrum Detroit.
W Australii Apple z kolei przeniosło swój sklep w Perth do zabytkowego budynku dawnego banku, co stanowi kolejny krok w kierunku unowocześniania i podnoszenia standardów swoich punktów sprzedaży. Wszystkie te działania wskazują, że strategia firmy zakłada optymalizację sieci sklepów poprzez zamykanie tych mniej opłacalnych i inwestowanie w bardziej strategiczne lokalizacje, jednocześnie szeroko rozwijając ofertę i doświadczenia zakupowe klientów.