Masz pytania? Zadzwoń do nas
+48 790 343 000

Kategorie
Apple

Google wprowadza tryb AI w wyszukiwarce – inteligentniejsze odpowiedzi i nowe funkcje zakupowe

Google ogłosiło wprowadzenie nowego trybu wyszukiwania opartego na sztucznej inteligencji – AI Mode, który stanowi rozwinięcie znanej już funkcji AI Overviews. Nowa funkcjonalność została zaprojektowana z myślą o radzeniu sobie z bardziej złożonymi i wielowymiarowymi zapytaniami, przenosząc możliwości wyszukiwania w zupełnie nowy wymiar. Dzięki AI Mode użytkownicy będą mogli wprowadzać szczegółowe pytania, na które system odpowie, rozkładając je na części i prowadząc symultaniczne wyszukiwania w różnych bazach danych. Dzięki temu odpowiedzi są szybsze, trafniejsze i dopasowane do indywidualnych potrzeb użytkownika. Co więcej, funkcja pozwala na generowanie obrazów, w tym wykresów na życzenie, a także wspiera kontynuowanie rozmów w formie pytań uzupełniających.

Nowy tryb pojawi się początkowo dla wszystkich użytkowników w Stanach Zjednoczonych – zarówno w aplikacjach mobilnych, jak i na komputerach. Będzie można go aktywować za pomocą nowej zakładki dostępnej w panelu wyszukiwarki Google. AI Mode umożliwi bardziej zaawansowane interakcje z mechanizmem wyszukiwania, dając użytkownikom dostęp do inteligentniejszych i skuteczniejszych narzędzi analizy informacji. Co istotne, tryb ten wchodzi jako domyślny silnik wspierający obecne już AI Overviews, a niektóre z nowych funkcji zostaną zintegrowane z obecnym interfejsem wyszukiwania.

Według Sundara Pichaia, dyrektora generalnego Google, funkcja AI Overviews była jednym z największych sukcesów firmy w obrębie wyszukiwania na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat. Choć nie odniósł się do kontrowersji związanych z tym, że wiele osób po otrzymaniu podsumowania informacji przez AI nie klika dalej w źródła, aby uzyskać pełne treści, to warto zauważyć, że AI Mode będzie działał tak samo – udostępniając linki, ale jednocześnie pokazując konkretną i często wyczerpującą odpowiedź już w samym interfejsie wyszukiwarki.

Nowe możliwości obejmują też funkcje pełniące rolę osobistego asystenta zakupowego. Wystarczy na przykład zapytać wyszukiwarkę o tanie bilety na sobotni mecz ulubionej drużyny, by otrzymać konkretne propozycje. W przypadku zakupów AI Mode umożliwi znalezienie dokładnie takiego produktu, jakiego szukasz, z uwzględnieniem preferencji, takich jak kolor, materiał, bezpieczeństwo dla dzieci czy kompatybilność ze zwierzętami domowymi. System będzie również śledził ceny wybranych produktów i informował użytkownika o promocjach i obniżkach.

Nie zabraknie nowości również w obszarze zakupów odzieżowych. Tryb AI pozwoli na skorzystanie z opcji wirtualnej przymiarki. Funkcja ta generuje model sylwetki na podstawie zdjęcia użytkownika i pokazuje, jak dana część garderoby będzie się na nim prezentować. Dzięki temu klient ma realistyczny wgląd w wygląd produktu jeszcze przed dokonaniem zakupu. Wraz z tym pojawi się również przycisk „kup to za mnie”, który umożliwi natychmiastową transakcję bezpośrednio z poziomu wyszukiwarki. Część z tych funkcjonalności jest już dostępna w ramach wersji testowej (Labs), natomiast większy pakiet zostanie wdrożony w nadchodzących miesiącach.

Już tego lata tryb AI Mode zyska funkcjonalność uwzględniania kontekstu personalnego. Oznacza to, że wyszukiwarka pobierze dane z poprzednich zapytań oraz z aplikacji takich jak Gmail, by dostarczyć jeszcze bardziej spersonalizowane i trafne odpowiedzi. Jest to kolejny krok w stronę uczynienia wyszukiwarki narzędziem nie tylko informacyjnym, ale też asystującym w codziennym życiu użytkownika.

Nowa technologia zmienia sposób, w jaki korzystamy z Internetu, przesuwając punkt ciężkości z tradycyjnego przeszukiwania stron na inteligentne analizowanie i syntetyzowanie treści za pomocą AI. To rewolucja w dostępie do informacji, która z jednej strony przynosi użytkownikom niesamowitą wygodę, a z drugiej rodzi pytania o przyszłość twórców i wydawców internetowych. Niezależnie od odpowiedzi na te pytania, jedno pozostaje pewne – wyszukiwanie internetowe już nigdy nie będzie takie samo.