Aktualizacja – 2 sierpnia: Najnowsze informacje pochodzące od znanego leakera Majin Bu wskazują, że bateria, o której wcześniej informowano jako przeznaczonej dla iPhone 17 Air, w rzeczywistości będzie stosowana w modelu iPhone 17 Pro. Według źródła, pojawią się dwie warianty baterii, dostosowane odpowiednio do modeli z fizyczną tacką na kartę SIM oraz bez niej. Majin Bu wyjaśnia, że poprzednie doniesienia były wynikiem nieporozumienia ze źródłem informacji.
Wcześniej Majin Bu podzielił się zdjęciami rzekomego modułu baterii, który miałby zasilać nadchodzący iPhone 17 Air. Bateria ta ma posiadać metalową obudowę, co jest ciekawe z uwagi na podobieństwo do baterii stosowanej w modelu iPhone 16 Pro. Metalowa pokrywa pełniłaby rolę radiatora, skutecznie rozpraszając jednocześnie ciepło generowane przez ogniwo w konstrukcji ultra cienkiego telefonu iPhone 17 Air, który według wcześniejszych przecieków ma mieć zaledwie 5,5 mm grubości w najcieńszym miejscu. Takie innowacyjne rozwiązanie ma pozwolić na zachowanie niskiej wagi i smukłego profilu urządzenia, bez rezygnacji z odpowiedniej wydajności baterii.
Źródła przekazały, że bateria ta będzie miała kształt litery L i pojemność na poziomie około 2900 mAh, co pokrywa się z wcześniejszymi spekulacjami wskazującymi na zakres między 2800 a 3000 mAh. Warto zauważyć, że modele iPhone 16 oraz iPhone 16 Plus wykorzystują specjalny typ kleju, który można zmiękczyć za pomocą niskonapięciowego prądu elektrycznego, co ułatwia wymianę baterii. Majin Bu przewiduje, że ten sam sposób usuwania baterii zostanie zastosowany również w iPhone 17 Air, co byłoby istotnym udogodnieniem dla serwisantów i użytkowników.
W kontekście żywotności baterii, jeśli podana pojemność rzeczywiście się potwierdzi, iPhone 17 Air będzie miał najkrótszy czas pracy na jednym ładowaniu spośród wszystkich modeli iPhone od serii 13. Jednakże mniejsza pojemność może zostać zrekompensowana przez znacznie wydajniejszy energetycznie procesor A19 oraz nowy tryb Adaptive Power Mode, wprowadzony wraz z systemem iOS 26, który optymalizuje zużycie energii. Dzięki temu, mimo ograniczonej pojemności ogniwa, użytkownicy powinni odczuć nieznaczną poprawę czasu pracy na baterii.
Na początku tego roku pojawiły się raporty, z których wynikało, że ze względu na ultra cieniutką konstrukcję iPhone 17 Air będzie miał ograniczone miejsce na większą baterię, co przełoży się na gorszą żywotność urządzenia w porównaniu do poprzednich modeli. Według jednej z analiz Apple wewnętrznie przewiduje, że jedynie 60-70% użytkowników będzie mogło korzystać z telefonu przez cały dzień bez konieczności doładowania, podczas gdy w przypadku innych modeli wskaźnik ten wynosi około 80-90%.
Aby zaradzić tym ograniczeniom, Apple planuje wprowadzić na rynek opcjonalne etui z wbudowanym akumulatorem, które pozwoli wydłużyć czas pracy iPhone 17 Air poza zasięgiem standardowego ładowania. To nie jest pierwsze podejście firmy do tego typu akcesoriów – ostatni raz podobne etui pojawiły się wraz z linią iPhone 11, a następnie firma wypuściła, a potem wycofała, MagSafe Battery Pack kompatybilny z modelami iPhone 12 i nowszymi.
Podsumowując, nadchodzące premiery iPhone 17 Air oraz iPhone 17 Pro przynoszą ze sobą szereg zmian i nowości, jeśli chodzi o konstrukcję baterii i zarządzanie energią. Ultra cienki design stanowi wyzwanie dla inżynierów, którzy muszą znaleźć kompromis między mobilnością a czasem pracy. Wprowadzenie metalowego etui na baterię oraz opcjonalnego etui z dodatkowym akumulatorem pokazuje, że Apple intensywnie pracuje nad tym, by sprostać wysokim oczekiwaniom użytkowników, oferując im jednocześnie innowacyjne rozwiązania technologiczne.