Apple TV+ negocjuje rozszerzenie praw do transmisji MLB po ESPN

Apple TV+ negocjuje rozszerzenie praw do transmisji MLB po ESPN

Apple TV+ staje się głównym kandydatem do przejęcia dodatkowych praw medialnych Major League Baseball (MLB), które obecnie posiada ESPN. Według raportu Sports Business Journal, Apple złożyło ofertę, która prawdopodobnie przewyższa propozycję NBC dotyczącą tego samego pakietu, ze szczególnym naciskiem na prawa do transmisji niedzielnych wieczornych meczów. NBC składało ofertę na wszystkie prawa MLB obecnie posiadane przez ESPN, lecz liga stoi przed znanym wyzwaniem: niższymi przychodami od tradycyjnych nadawców, którzy mają większy zasięg, kontra wyższymi wpłatami od platform cyfrowych, które przyciągają mniejsze, ale bardziej zaangażowane grupy widzów.

Apple już teraz płaci MLB około 85 milionów dolarów rocznie za ekskluzywne prawa do „Friday Night Baseball” do 2028 roku. Nowa potencjalna umowa miałaby formę trzyletniego kontraktu, co pozwoliłoby MLB na zbundlowanie wszystkich krajowych praw do transmisji po wygaśnięciu obecnych kontraktów z Fox Sports i TNT Sports w 2028 roku. Usługa streamingowa Apple TV+ udostępnia piątkowe mecze w ramach subskrypcji, które kosztują 9,99 dolarów miesięcznie lub 99 dolarów rocznie na terenie Stanów Zjednoczonych. Dodatkowo, są one dostępne w ramach pakietów Apple One, które łączą usługi Apple w jednej subskrypcji.

MLB wciąż nie sfinalizowało struktury pakietów po wygaśnięciu umowy z ESPN, dlatego na stole pozostaje wiele możliwości dotyczących transmisji niedzielnych meczów, relacji z Wild Card oraz konkursu Home Run Derby. Negocjacje są dynamiczne, a wiele elementów pozostaje wciąż do ustalenia, co świadczy o złożoności i ważności tych rozmów dla przyszłości transmisji baseballowych w Stanach Zjednoczonych.

Apple TV+ systematycznie zwiększa swoje zaangażowanie w świat sportu, dostarczając ekskluzywne materiały i transmisje na wysokim poziomie. Dzięki rozszerzeniu praw do MLB, platforma umacnia swoją pozycję jako atrakcyjna alternatywa dla tradycyjnych nadawców telewizyjnych i innych serwisów streamingowych, budując tym samym nowoczesny model konsumpcji sportu, który dobrze odpowiada na potrzeby coraz bardziej cyfrowej i mobilnej publiczności.

Adres: ul. Grochowska 239, 04-001 Warszawa, Praga Południe
Godziny otwarcia:
Poniedziałek - Piątek: 10.00 - 18.00
Sobota 11:00-15:00
Telefon: +48 790 343 000

Udostępnij artykuł !