Właściciele iMaców M1 zgłaszają problem z poziomymi liniami na ekranie

Właściciele iMaców M1 zgłaszają problem z poziomymi liniami na ekranie

Od około półtora roku użytkownicy 24-calowych iMaców z czipem M1 zgłaszają pojawienie się poziomych linii na ekranie komputera. Problemy te są szeroko opisywane na różnych forach, takich jak Apple Support Community, MacRumors Forums, Reddit, iFixit Answers oraz na wielu innych stronach. Mimo to, wciąż nie jest jasne, ile osób zostało dotkniętych tym problemem i co dokładnie jest jego przyczyną.

Linie te pozostają widoczne na ekranie nawet po ponownym uruchomieniu iMaca, a według użytkowników, nie znaleziono żadnych innych rozwiązań, które mogłyby trwale wyeliminować problem.

Pojawienie się problemu po zakończeniu gwarancji

Wielu poszkodowanych użytkowników zgłasza, że linie zaczęły pojawiać się na ekranie po upływie 18 do 24 miesięcy od zakupu iMaca. W rezultacie, większość dotkniętych modeli nie jest już objęta standardową roczną gwarancją Apple w momencie wystąpienia problemu, chyba że użytkownik zakupił rozszerzoną gwarancję AppleCare+. Niektórzy klienci, którzy skontaktowali się z Apple w sprawie tego problemu, otrzymali bezpłatną naprawę jako wyjątek od reguły, podczas gdy inni musieli pokryć koszty serwisu z własnej kieszeni.

Dodatkowe symptomy: przegrzewanie się i podejrzenie o problem sprzętowy

Wielu użytkowników wspomina również, że w momencie wystąpienia problemu, prawy górny róg iMaca staje się gorący w dotyku, choć przyczyna tego zjawiska nie została jeszcze potwierdzona.

Biorąc pod uwagę fakt, że zgłoszenia o tym problemie pojawiają się regularnie już od prawie dwóch lat, możliwe, że mamy tu do czynienia z wadą sprzętową tego modelu, który zadebiutował w maju 2021 roku. Na chwilę obecną nie ma szeroko rozpowszechnionych zgłoszeń dotyczących podobnych problemów w przypadku iMaców z czipem M3, choć ten model jest dostępny na rynku dopiero od niecałego roku.

Naprawa i odpowiedź Apple

Apple oferuje programy serwisowe dla wybranych problemów sprzętowych, jednak nie wiadomo, czy zostanie wprowadzony program dla użytkowników dotkniętych tym problemem w iMacach M1. Skontaktowano się z Apple w celu uzyskania komentarza w tej sprawie, a wszelkie nowe informacje zostaną opublikowane po uzyskaniu odpowiedzi od firmy.

Ceny serwisu mogą być zróżnicowane w zależności od regionu, ale w Polsce naprawa iMaca poza gwarancją może kosztować od około 1000 do 3000 zł, w zależności od skali problemu oraz zakresu naprawy. Warto jednak pamiętać, że w przypadku wykupienia AppleCare+, użytkownicy mogą liczyć na bezpłatną pomoc nawet po standardowym okresie gwarancji.

Udostępnij artykuł

Adres: ul. Grochowska 239, 04-001 Warszawa, Praga Południe
Godziny otwarcia:
Poniedziałek - Piątek: 10.00 - 18.00
Sobota 11:00-15:00
Telefon: +48 790 343 000